COVID19 - Μένουμε Ασφαλείς! Το γραφείο μας λειτουργεί με κανόνες ασφάλειας. Φοράμε μάσκα και ζητάμε το ίδιο και από εσάς.

Ηλεκτρονικό Κατάστημα: Οι παράγοντες επιτυχίας


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 30 Δεκεμβρίου 2019

Απομένουν λίγα 24ωρα πριν μπούμε στην τρίτη δεκαετία του 21ου Αιώνα, και για κάποιους παλιότερους όπως ο γράφων, η τεχνολογία καλπάζει, και την τελευταία δεκαετία έχει φέρει τεράστιες αλλαγές σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας, στην καταναλωτική συμπεριφορά του κοινού και ακολούθως στην επιχειρηματικότητα.

Πλέον η παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο είναι επιτακτική ανάγκη, τόσο για την παρουσίασή της, όσο και για την δυνατότητα της πώλησης προϊόντων. Στην Ελλάδα άργησε λίγο να έρθει αυτή η εξέλιξη, αλλά η γενιά των 00’s που σιγά σιγά παίρνει τη σκυτάλη έχει εξοικειωθεί πλήρως με τις ηλεκτρονικές αγορές και σχεδόν προτιμά αυτό τον τρόπο. Ο λόγος είναι προφανής. Η ταχύτητα στο να κάνει μια έρευνα αγοράς, να συγκρίνει τις τιμές, την ποιότητα της εξυπηρέτησης, αλλά και να διαβάσει σε πολλές περιπτώσεις γνώμες χρηστών που αγόρασαν το προϊόν που τους ενδιαφέρει είναι πολύ εύκολη υπόθεση online.

Ο παραπάνω λόγος, όπως επίσης και οι λόγοι ανταγωνισμού που προκαλούνται από τον ολοένα αυξανόμενο ρυθμό ένταξης online υπηρεσιών και ηλεκτρονικών καταστημάτων στην φαρέτρα των επιχειρήσεων, οδηγεί σήμερα όλο και περισσότερους επαγγελματίες να αποφασίζουν να κάνουν το επόμενο βήμα προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η εμπειρία που έχουμε αποκομίσει έχοντας καθημερινή επαφή με υποψήφιους πελάτες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και κουβεντιάζοντας μαζί τους τρόπους για να κάνουν αυτό το επόμενο βήμα είναι ότι σε μεγάλο βαθμό, υπάρχει μια θολή εικόνα για το τί είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, πώς λειτουργεί και κυρίως πώς αποδίδει; Όσο και αν κάνει εντύπωση, υπάρχει μεγάλο ποσοστό επιχειρηματιών που θεωρούν τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είτε δευτερεύουσα και συμπληρωματική, είτε ένα άνοιγμα χαμηλού κινδύνου λόγω της λανθασμένης εντύπωσης ότι ένα eshop λειτουργεί από μόνο του, και με χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων οι οποίοι καθορίζονται τόσο από τους developers του eshop όσο και από τους διαχειριστές / ιδιοκτήτες των καταστημάτων και τους οποίους θα αναλύσουμε παρακάτω.

Σχεδιασμός Ηλεκτρονικού Καταστήματος.

Είναι προφανές, ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι το Α και το Ω. Δείτε το σαν ένα πραγματικό κατάστημα. Θα κάνατε τις αγορές σας σε ένα πολυκατάστημα ρούχων αν εσωτερικά ο χώρος δεν σας άρεσε ή δεν τον βρίσκατε λειτουργικό; Αν τα γυναικεία και ανδρικά ρούχα βρισκόντουσαν στα ίδια ράφια; Αν δεν βλέπατε ταμπέλες με προσφορές σε εμφανή σημεία;

Αντίστοιχα, και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να έχει μια χωροταξία τέτοια που να προτρέπει και να βοηθάει τον επισκέπτη να αποκομίσει μια ευχάριστη εμπειρία αγοράς. Ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, εκτός από το ευχάριστο / έυχρηστο εικαστικό κομμάτι, πρέπει να βασίζεται και σε μια προηγούμενη μελέτη για την σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων, την σωστή και ιεραρχική τοποθέτησή τους, αλλά και μια έξυπνη σύνδεση μεταξύ των προϊόντων για να διευκολύνεται ο επισκέπτης στο να βλέπει περισσότερα προϊόντα, αλλά και να αυξάνεται η πιθανότητα αγοράς άρα το ποσοστό μετατροπής του επισκέπτη σε πελάτη (conversion rate).

Για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχουν στη διάθεση των προγραμματιστών αρκετές δημοφιλείς πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα, όπως Prestashop, Magento, Opencart, WOOCommerce, VirtueMart, Shopify κ.α.. Οι διαφορετικές ανάγκες που έχει το κάθε κατάστημα (πλήθος κωδικών – μεθοδος εισαγωγής, ευκολία στη διαχείριση, σύνδεση με συστήματα ERP) είναι αυτές που θα καθορίσουν την επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την ανάπτυξή του.


Παρουσίαση

Μια σωστή παρουσίαση ενός προϊόντος μπορεί να δώσει ώθηση στο ρυθμό πωλήσεων. Τι συνιστά όμως την σωστή παρουσίαση ενός προϊόντος;

Αρχικά μια επαγγελματική φωτογράφιση είναι πολύ σημαντική. Η λογική της πρόχειρης φωτογράφισης με ίδια μέσα είναι ελκυστική λόγω του φαινομενικά χαμηλού κόστους. Το πραγματικό κόστος όμως θα είναι η εγκατάλειψη της ιστοσελίδας από τον επισκέπτη, γιατί μια φτωχή παρουσίαση, δεν κερδίζει εύκολα την εμπιστοσύνη των πελατών, ειδικά τη στιγμή που η φωτογραφία είναι το κύριο οπτικό μέσο για την πρώτη αξιολόγηση από τον χρήστη. Η δε συνοχή στον τρόπο παρουσίασης, όπως ένα κοινό φόντο, ίδιο στήσιμο των προϊόντων, συγκεκριμένη απόσταση λήψης, σωστός φωτισμός βοηθούν το χρήστη να αντιλαμβάνεται ταχύτερα το προϊόν, να του δημιουργείται το αίσθημα της τάξης και να προχωράει στην αγορά.

Προϊόν

Είναι φυσιολογικό να θεωρούμε ότι το προϊόν είναι ο βασικότερος παράγοντας επιτυχίας. Όσο σωστά αν έχουμε θεμελιώσει κάθε λεπτομέρεια ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, η επιτυχία του στηρίζεται στο προϊόν, τα χαρακτηριστικά του, τη μοναδικότητά του, αν είναι επώνυμο, ακόμα και η συσκευασία του.


Ανταγωνισμός / Τιμή

Σε αυτό το σημείο, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι η μετάβαση από μια τοπική αγορά, σε μια ηλεκτρονική, αυξάνει κατακόρυφα τον ανταγωνισμό. Ένας εξοικειωμένος online shopper, δεν θα περιορίσει την έρευνα αγοράς του στο πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα που θα επισκεφθεί. Εκτός από τις δημοφιλείς πλατφόρμες skroutz και bestprice που κάνουν σύγκριση τιμών σε μερικά δευτερόλεπτα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ηλεκτρονική αγορά δεν περιορίζεται γεωγραφικά. Πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν τον ανταγωνισμό, ειδικά σε περίπτωση προϊόντων που είναι επώνυμα και δημοφιλή όταν κοστολογούμε, καθώς η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ορίζεται από τις πωλήσεις του.

Λειτουργία φιλική προς τον χρήστη

Ο άσος στο μανίκι ενός έπιτυχημένου επιχειρηματία είναι ταχύτητα με την οποία ανταποκρίνεται στους πελάτες του, αλλά και η ευκολία του να ελίσσεται αν χρειαστεί. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να υπάρχει ενεργό τμήμα που να μπορεί να επικοινωνεί και να δίνει άμεσα απαντήσεις σε κάθε ερώτηση των επισκεπτών είτε αυτή γίνεται τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Πρέπει να δίνεται έμφαση στην σωστή διαχείριση της αποθήκης σας (stock management) ώστε να μην έιναι σε έλλειψη τα προϊόντα που φαίνονται διαθέσιμα και κυρίως στην τήρηση των χρόνων αποστολής.

Οι ξεκάθαρες διατυπώσεις σε θέματα κόστους μεταφορικών, εγγύησης των προϊόντων, της πολιτικής επιστροφών βοηθούν τον επισκέπτη να εμπιστευθεί ευκολοτερα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να κάνει την αγορά και να το διαφημίσει και στο στενό του περιβάλλον.

Διαφήμιση

Μην ξεγελιόμαστε. Για να αγοράσει κάποιος από το κατάστημά μας, πρέπει πρώτα να μπει μέσα. Την επιτυχία ενός φυσικού καταστήματος καθορίζει η τοποθεσία του. Όσο πιο κεντρικά είναι, τόσο περισσότεροι θα το δουν, θα το επισκεφθούν και θα αγοράσουν. Η τοποθεσία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ορίζεται από την θέση τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και οι πρώτες θέσεις δεν είναι εγγυημένες στα οργανικά αποτελέσματα. Ο σίγουρος τρόπος για να αρχίσει να γίνεται γνωστό ένα πρωτοεμφανιζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η διαφήμιση. Ανάλογα με το προϊόν σας, και το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε υπάρχουν πολλοί δίαυλοι επικοινωνίας για να διαφημιστείτε. Facebook Campaigns, Instagram Ads, Google Adwords είναι τα πιο δημοφιλή μέσα διαφήμισης. Μια επένδυση στην διαφήμιση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη για να προσελκύσετε περίσσότερους επισκέπτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Ένας έμπειρος διαφημιστής, μπορεί μετά από μελέτη και ανάλυση, να σας κατευθύνει στο σωστό διαφημιστικό μέσο με τα κατάλληλα keywords, αλλά και τις κατάλληλες τακτικές (dynamic remarketing) ώστε να παράγει μια αποδοτική καμπάνια.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται το κόστος δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Το άνοιγμα προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια διαδικασία που απαιτεί να υπάρχει επιχειρηματικος σχεδιασμός και να ακολουθούνται σταθερά βήματα στην υλοποίηση του χωρίς εκπτώσεις προκειμένου να αυξάνεται η πιθανότητα επιτυχίας.
Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω. Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!

Υπηρεσίες Σχεδιασμού & Κατασκευής Ιστοσελίδων, Φιλοξενίας Ιστοσελίδων & Υπηρεσιών Προεκτύπωσης
© 2007 - 2020 Dazzlink | All Rights Reserved
Απαγορεύεται ρητά η αντιγραφή, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά οποιουδήποτε κειμένου ή στοιχείου που περιέχεται στον παρόντα ιστότοπο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.