Skip to main content

Landing Pages - Πότε τις χρησιμοποιούμε;


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 4 Μαρτίου 2020

Ένα από τα πρώτα πράγματα που αντιλαμβάνεται κανείς δουλεύοντας στον τομέα της κατασκευής ιστοσελίδων, είναι ότι κάθε έργο είναι διαφορετικό, και η σωστή προσέγγιση δεν είναι ποτέ τυποποιημένη. Ο τρόπος προσέγγισης της ίδιας της εταιρείας προς τους πελάτες της θα καθορίσει και τον τρόπο επικοινωνίας μέσα από την ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, μπορεί μια εταιρεία που απασχολεί πολλούς εργαζόμενους να θέλει να έχει μια πιο απρόσωπη εικόνα παρουσιάζοντας απλά τα επιτεύγματά της κατά τη διάρκεια της πορείας της, και το πλήθος των προϊόντων ή των υπηρεσιών της, σε αντίθεση με μια μικρότερη startup εταιρεία που θα προτιμήσει πρώτα να συστηθεί στο κοινό της, να εξηγήσει το όραμά της και τέλος να παρουσιάσει το προϊόν της.

Αυτές οι λεπτομέρειες καθοδηγούν το σχεδιασμό της ιστοσελίδας. Πρέπει να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση της διαθέσιμης πληροφορίας, αλλά ταυτόχρονα να χτίζεται με τρόπο τέτοιο που να είναι αποδοτικότερη.

Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που μια υπηρεσία ή ένα προϊόν ίσως να γράφουν καλύτερα σε μια landing page ή όπως θα το λέγαμε καλύτερα στη γλώσσα μας, μια σελίδα προορισμού.

Τι είναι η σελίδα προορισμού;
Κυριολεκτικά η σελίδα προορισμού θα μπορούσε να σημαίνει απλά η σελίδα στην οποία φτάνουμε ακολουθώντας έναν σύνδεσμο. Η σημασία του όρου landing page όμως στην πραγματικότητα είναι η σελίδα η οποία σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί μια διαδικτυακή καμπάνια και να βοηθάει ώστε να αυτή να αποδίδει υψηλό conversion rate.

Είναι ίσως μια σελίδα που αφορά ενα προϊόν ή μια υπηρεσία, τα οποία θέλουμε να τα παρουσιάσουμε αυτοτελώς, προκειμένου να τα ξεχωρίσουμε και να τονίσουμε τη σημασία τους.

Η σελίδα προορισμού συνήθως είναι one page layout και είναι χρήσιμη στο να εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες προβολής όπως η παρουσίαση ενός νέου προϊόντος / υπηρεσίας, το οποίο δεν θέλουμε απλά να «χαθεί» μεταξύ των υπολοίπων, κυρίως γιατί είναι νέο.

Επίσης η ενσωμάτωση όλων των πληροφοριών σε μια ενότητα προσφέρει αυτόνομη δομή περιεχομένου, σε στάδια, τα οποία λένε μια ιστορία, απαιτούν ελάχιστη προσπάθεια από τον χρήστη λόγω απουσίας συνδέσμων και αυξάνουν τις πιθανότητες μετατροπής.

Η σημασία του όρου landing page, είναι ουσιαστικά η σελίδα η οποία σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί μια διαδικτυακή καμπάνια και να βοηθάει ώστε να αυτή να αποδίδει υψηλό conversion rate.

Τι περιλαμβάνει μια σελίδα προορισμού;
Έχοντας ως δεδομένο ότι ο στόχος μιας σελίδας προορισμού είναι να πετύχει μια πολύ συγκεκριμένη πράξη από πλευράς χρήστη, όπως να κάνει μια αγορά, να εγγραφεί σε μια λίστα ή να ζητήσει πληροφορίες μέσω διαφόρων καναλιών επικοινωνίας (τηλεφωνικά, email, chatbox), ο σχεδιασμός της πρέπει να είναι είναι αρκετά μελετημένος.

Πέραν του σχεδιασμού, μια σελίδα προορισμού πρέπει να περιλαμβάνει καλογραμμένα κείμενα. Σίγουρα μια έξυπνη επικεφαλίδα, θα τραβήξει την προσοχή αμέσως και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον, αλλά και οι παράγραφοι που θα ακολουθήσουν θα πρέπει να έχουν γραφτεί με μερικώς άμεσο ύφος, προκειμένου να παρακινείται ο χρήστης να προβεί στην επιθυμητή ενέργεια.

Μινιμαλ σχεδιασμός. Ιδανικά θα πρέπει να αποφύγουμε φλύαρες και θορυβώδεις παρουσιάσεις, καθώς αυτές μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του χρήστη και να τον απομακρύνουν από το σκοπό μας. Η χρήση λευκού χώρου σε συνδυασμό με σωστά μεγέθη γραμματοσειρών βοηθάνε πολύ στο να οδηγήσουμε το χρήστη στο επόμενο βήμα.

Σχόλια: Πολύ συχνά απαντάμε σε σελίδες προορισμού ένα τμήμα της σελίδας που περιλαμβάνει αξιολογήσεις, μαρτυρίες από υπάρχοντες πελάτες κατά βάση ικανοποιημένους. Η αποδοτικότητα αυτού του περιεχομένου κρίνεται αποκλειστικα από τα ίδια τα σχόλια και το αν φαίνονται αληθινά ή όχι.
Το μέτρο εδώ είναι σχετικό, και βοηθάει τέτοιου είδους σχόλια να προέρχονται από όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστες πηγές.

CTA: Η αλλιώς Call To Action, αφορά το βασικότερο κομμάτι ενός landing page, ένα banner, ένα μικρό κομμάτι κειμένου, εν ολίγοις αυτό το στοιχείο που θα παρακινήσει τον επισκέπτη να κάνει μια ενέργεια με την οποία θα έρθει σε επικοινωνία μαζί μας. Μπορεί να είναι μια φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ένα κουμπί επικοινωνίας, ή ένας σύνδεσμος αγοράς προϊόντος, κράτησης εισιτηρίων κ.α.


Σίγουρα όλα τα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω δεν είναι τα μόνα στοιχεία που θα χτίσουν μια σελίδα προορισμού, αλλά είναι σίγουρα τα πιο απαραίτητα. Ένας σωστός σχεδιασμός γίνεται ανάλογα πάντα με το προϊόν, το σκοπό της σελίδας και τις απαιτήσεις του σωστά στοχευμένου κοινού.

Newsletter

Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα σας. Δεν μοιραζόμαστε με κανέναν τα στοιχεία σας και μισούμε το spam. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πολιτική απορρήτου μας