Skip to main content

Ιστολόγιο: To blog or not to blog?


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 6 Ιανουαρίου 2020

Η σημασία της ύπαρξης και λειτουργίας του ιστολογίου για μια ιστοσελίδα

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με το blog και θα αναλύσουμε τους λόγους που το κάνουν πολύ σημαντικό για μια ιστοσελίδα, αλλά και για την διαδικτυακή παρουσία.

Τι είναι ένα blog;

Ιστορικά το blog ως concept ξεκίνησε το 1994, από τον Justin Hall, o οποίος δημιούργησε την ιστοσελίδα του με το όνομα links.net. Κύριος σκοπός της ιστοσελίδας ήταν να συγκεντρώσει online μια συλλογή από ενδιαφέροντες συνδέσμους που είχε βρει την περίοδο εκείνη στο διαδίκτυο. Χάρις σε αυτη την ιστοσελίδα, ο Justin Hall θεωρείται ο θεμελιωτής των προσωπικών blogs, καθώς ενέπνευσε περισσότερους να αρχίσουν να μοιράζονται τις σκέψεις τους και τα ενδιαφέροντά τους online. Στο πρώιμο αυτό στάδιο οι ιστοσελίδες αυτές είχαν ονομαστεί διαδικτυακά ημερολόγια ή προσωπικές ιστοσελίδες.

Το 1997 για πρώτη φορά εισήχθη ο όρος weblog από τον Jorn Barger στην προσπάθειά του να δημοσιεύσει online το αρχείο της διαδικτυακής του δραστηριότητας (web log), στο οποίο ίσως για πρώτη φορά, λειτούργησε η χρονολογική σειρά, αφού οι νεότερες αναρτήσεις εμφανιζόντουσαν πάνω από τις παλιότερες, όπως πολύ αυτονόητα και αυτόματα συμβαίνει σήμερα. Στη συνέχεια το 1998 ο Peter Merholz άλλαξε τον όρο από weblog σε blog και 3 πλατφόρμες γεννήθηκαν, οι LiveJournal, Xanga και Blogger.

Η χρήση του blog σήμερα

Σήμερα, λίγο περισσότερο από 25 χρόνια αργότερα, με την τεχνολογία να έχει εξελιχθεί, και τα δεδομένα να έχουν αλλάξει τελείως, τα blogs είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι χρησιμοποιούνται καθημερινά από όλους μας. Οι μεγάλοι των social media όπως το Facebook, το Twitter, το Linkedin, και το YouTube παρέχουν με την ευκολία μερικών κλικ την δυνατότητα κυριολεκτικά στον οποιοδήποτε να αναρτήσει κείμενα, φωτογραφίες, video, να τα μοιραστεί μέσα σε ένα στενό ή ευρύτερο κύκλο φίλων, συνεργατών ή ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα. Δεν είναι ιδιαίτερα τολμηρό να θεωρήσουμε ότι αυτές οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης υποκαθιστούν τουλάχιστον τα blogs.

Αντιστοίχως blogs σήμερα μπορούμε να θεωρήσουμε όλα τα μεγάλα ειδησεογραφικά sites ή τις lifestyle ιστοσελίδες λειτουργούν ως blogs κάνοντας κατηγοριοποιημένες αναρτήσεις με χρονολογική σειρά.

Σε μεγάλα μεγέθη, όπως αυτά των μεγάλων social media ιστοσελίδων, αλλά και των ειδησεογραφικών site, το όφελος έρχεται μέσα από τις διαφημίσεις, και τα κλικς που γίνονται σε αυτές. Ποια η σημασία όμως σε σελίδες μικρότερου περιεχομένου / χαμηλότερης επισκεψιμότητας;

SEO
Σε περασμένο άρθρο σχετικά με τεχνικές SEO, έκανα αναφορά σε κάποιες τεχνικές για την κατάκτηση υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα της Google, μεταξύ των οποίων ήταν και η ανανέωση του περιεχομένου. Η σημασία είναι τεράστια, αν αναλογιστούμε, όχι μόνο πόσο μετράει για τις μηχανές αναζήτησης η προσθήκη περιεχομένου αλλά και τα άλλα αποτελέσματα που έχουμε μέσα από αυτό. Καταρχήν ένα άρθρο, θεωρόντας ότι ακολουθούμε μια στρατηγική κάθε φορά που αναρτούμε κάτι νέο στο ιστολόγιο της ιστοσελίδας μας, μπορούμε να το διαφημίσουμε μέσα από τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα, δημιουργώντας και σε αυτά μια κινητικότητα, να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες ή επαναληπτικούς και να τους κρατήσουμε για κάποιο χρόνο στην ιστοσελίδα. Ο μέσος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα είναι ένας πολύ σημαντικός δείκτης ποιότητας της ιστοσελίδας μας, καθώς δείχνει πόσο κεντρίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Η στρατηγική χρήση λέξεων κλειδιών που θέλουμε να μας εμφανίζουν πιο ψηλά στα αποτελέσματα, είναι επίσης πολύ σημαντικό για το SEO, όπως επίσης και η δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων (internal linking) που μπορεί να τραβήξουν την προσοχή του επισκέπτη και να μειώσουν το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate).

Brand Awareness
To brand awareness είναι κλειδί για την επιτυχία κάθε επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης. Δεν υπονοώ σε καμία περίπτωση ότι ένα ιστολόγιο μπορεί να κάνει θάυματα και να κάνει γνωστό ένα brand, αλλά η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως, και όσο συχνότερη είναι η προβολή μιας ιστοσελίδας με το πρόσχημα ενός νέου ενημερωτικού άρθρου, χτίζετε μια σχέση με το κοινό σας, θεμελιώνετε την αξιοπιστία και το reputation της επιχείρησής σας και αυξάνετε τις πιθανότητες να αποτυπωθεί ένα brand στη μνήμη του κοινού με θετικό πρόσημο. Η επιλογή θεματολογίας σχετική με το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας, ενδυναμώνει την εικόνα σας ως προς την εξειδίκευσή σας και σας καθιστά περισσότερο αξιόπιστους για τους πιθανούς πελάτες σας / επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.


Θα μπορούσαμε με ασφάλεια λοιπόν, να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι η σωστή και στρατηγική χρήση ενός ιστολογίου σε ένα εταιρικό website δεν πρέπει να υποτιμάται σε καμία περίπτωση. Από την επαγγελματική μου εμπειρία, μπορώ να πω με ασφάλεια ότι η διαχείριση ενός ιστολογίου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όλη η διαδικασία, από την επιλογή της θεματολογίας μέχρι και τη συγγραφή ενός άρθρού μπορεί να πάρει ώρες ή και μέρες, πράγμα που ακούγεται ίσως και ακατόρθωτο με τους σημερινούς ρυθμούς. Το μακροπρόθεσμο αποτέλεσμά τους όμως μπορεί να ανταμοίψει και με το παραπάνω όλη σας την προσπάθεια, και κυρίως χωρίς οικονομικό κόστος. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή.
Είστε σίγουροι ότι δεν θέλετε να προσπαθήσετε;

Newsletter

Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα σας. Δεν μοιραζόμαστε με κανέναν τα στοιχεία σας και μισούμε το spam. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πολιτική απορρήτου μας