Skip to main content

Κατασκευή Ιστοσελίδας – Ο ρόλος του πελάτη


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 27 Ιανουαρίου 2020

Φτάσατε στο σημείο να αποφασίσετε ότι ήρθε η ώρα να κάνετε το επόμενο βήμα και να ανοιχτείτε στο διαδίκτυο. Ξεκινάτε από μια έρευνα για την κατάλληλη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, και είτε μέσω διαφήμισης είτε μέσω σύστασης επιλέξατε τον συνεργάτη σας. Ο ρόλος σας όμως δεν σταματάει εδώ. Ούτε η έρευνά σας. Στην πρώτη γνωριμία σας με την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που θα αναλάβει την διαδικτυακή σας παρουσία, θα χρειάζεται να κάνετε ξεκάθαρους τους στόχους σας στον web designer. Σας ακούγεται δύσκολο, και αν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε την έρευνά σας, παρακάτω θα βρείτε μερικά πολύ χρήσιμα θέματα που θα βοηθήσουν τόσο εσάς όσο και τους συνεργάτες σας στον σωστό προσανατολισμό κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:

  • 1. Μάθετε τον ανταγωνισμό σας
    Πριν απευθυνθείτε σε μια εταιρεία για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, είναι βασικό να μάθετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, και ποια είναι η προσέγγισή τους. Δείτε όσο το δυνατόν περισσότερες ιστοσελίδες κρατήστε σημειώσεις και δημιουργήστε μια εικόνα που θα σας ικανοποιεί προκειμένου να την συζητήσετε και να την εξελίξετε.
  • 2. Επιλογή και κατοχύρωση Ονόματος Ιστοσελίδας (domain name)
    Όσο και αν ακούγεται ως θέμα που θα απασχολούσε κυριολεκτικά πρωτάρηδες, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες μια επιχείρηση δεν έχει εταιρική ταυτότητα. Είτε γιατί ξεκινάει τώρα, είτε γιατί είναι μια ατομική επιχείρηση, πολλές φορές δεν υπάρχει κάποιος κατοχυρωμενος διακριτικός τίτλος που να δίνει μια κατεύθυνση για το domain name. Ο ρόλος του σχεδιαστή της ιστοσελίδας σας εδώ δεν είναι να σας brandάρει. Μπορεί να σας δώσει μια κατεύθυνση και αρκετές συμβουλές, αλλά η επωνυμία σας και το αντικείμενό σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα όταν ξεκινάτε την ιστοσελίδα σας. Αν ξεκινάτε τώρα, επιλέξτε κάτι σύντομο, εύκολο στην απομνημόνευση, και φυσικά to the point σχετικά με το αντικείμενό σας.
  • 3. Σκοπός της Ιστοσελίδας / Στοχευμένο Κοινό
    Είναι πολύ ουσιαστικό να έχετε ξεκαθαρίσει ποιος θα είναι ο σκοπός της ιστοσελίδας σας. Έχοντας ξεκαθαρίσει τι θα συνιστά επιτυχία για την ιστοσελίδα σας, π.χ. την εκδήλωση ενδιαφεροντος με ένα μήνυμα στη φόρμα επικοινωνίας, τη συλλογή λογαριασμών email για newsletter, ή την πώληση ενός προϊόντος, αλλά και ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, βοηθάτε πολύ στη διαδικασία του σχεδιασμού.
  • 4. Διαθέσιμο Content
    Ένα σωστά δομημένο περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει τον επισκέπτη να παραμείνει περισσότερο χρόνο στην ιστοσελίδα και να αυξήσει τις πιθανότητες μετατροπής του σε πελάτη. Μια ιστοσελίδα, ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζονται περιεχόμενο το οποίο αποτελείται από καλογραμμένα κείμενα και αρχεία πολυμέσων όπως οι φωτογραφίες και τα βίντεο. Το τονίζω επανειλλημένα τόσο στα άρθρα μου όσο και στην επικοινωνία μου με τους πελάτες μας, μια επένδυση σε μια επαγγελματική φωτογράφιση θα βοηθήσει σημαντικά τις πωλήσεις των προϊόντων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • 5. Budget
    Μην ξεκινάτε την έρευνά σας για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας χωρίς να έχετε ξεκαθαρίσει ποιο είναι το διαθέσιμο budget σας. Θα γλιτώσει πολύ χρόνο τόσο από εσάς όσο και από τις εταιρείες στις οποίες θα απευθυνθείτε. Το διαθέσιμο budget σας θα καθορίσει την ποιότητα κατασκευής της ιστοσελίδας σας.
  • 6. Deadlines
    Μην αφήνετε μετέωρο τον επιθυμητό χρόνο παράδοσης της ιστοσελίδας σας. Βοηθάει πολύ τους συνεργάτες σας να προγραμματίσουν τις εργασίες και να κοστολογήσουν την κατασκευή της ιστοσελίδας. Να έχετε πάντα υπόψιν πως το deadline που θα ορίσετε θα πρέπει να το σεβαστείτε κι εσείς. Φροντίστε να παρέχετε έγκαιρα το υλικό για την ιστοσελίδα σας (φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο κ.α.)
  • 7. Μην βιάζεστε
    Είναι σύνηθες να ανυπομονούμε να δούμε τα αποτελέσματα της ιστοσελίδας αμέσως μόλις ξεκινήσει η λειτουργία της ιστοσελίδας μας. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε πως η επιτυχία μιας ιστοσελίδας απαιτεί χρόνο σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο όπως το διαδίκτυο. Το να έχετε ενεργό ρόλο στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας, σας την κάνει να φαίνεται τέλεια, πράγμα το οποίο δεν ισχύει με τους επισκέπτες σας – εν δυνάμει πελάτες σας. Δώστε τον απαραίτητο χρόνο στην ιστοσελίδα σας. Η συμπεριφορά των επισκεπτών σας θα δείξει που υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, και ωρίμανσης της ιστοσελίδας σας.

Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό πως η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν είναι one man's work, αλλά αποτέλεσμα ενός ενεργού διαλόγου μεταξύ του σχεδιαστή και του ενδιαφερόμενου. Ο μεν ενδιαφερόμενος συνδράμει με την γνώση του πάνω στο αντικείμενο της δουλειάς του, του αντικειμένου που θέλει να προωθήσει, ενώ του σχεδιαστή είναι να κατανοήσει αυτή την πληροφορία και να την διανείμει όσο καλύτερα γίνεται, υπακούοντας στους κανόνες του σχεδιασμού και χρησιμοποιώντας την εμπειρία του για την αποτελεσματικότερη προβολή μέσα από μια ιστοσελίδα.
Το αποτέλεσμα θα κριθεί από το πόσο καλά συνομιλουν τα δύο μέρη μεταξύ τους, και πόσο σέβεται ο καθένας τις γνώσεις και την εμπειρία του άλλου.

Newsletter

Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα σας. Δεν μοιραζόμαστε με κανέναν τα στοιχεία σας και μισούμε το spam. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πολιτική απορρήτου μας