Κατασκευή Ιστοσελίδας Τα πρώτα βήματα
Δημοσιεύθηκε: 23 Δεκεμβρίου 2019
Αν ξεκινάτε σήμερα την επιχειρηματική σας δραστηριότητα, ή αν σήμερα αποφασίσατε να κάνετε μια επέκταση της προβολής της επιχείρησής σας μέσω διαδικτύου και δεν ξέρετε πως να ξεκινήσετε ακολουθεί ένας οδηγός συμβουλών για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας.
Τι πρέπει να έχω για να ξεκινήσω την ιστοσελίδα μου;
Για να ξεκινήσει η κατασκευή μιας ιστοσελίδας χρειάζεται να έχετε ένα όνομα (domain name) και ένα ενεργό πακέτο φιλοξενίας.
Domain name
Το domain name θα πρέπει να είναι το όνομά σας ή το brand της επιχείρησής σας, αναλόγως με τον τρόπο που θέλετε να προωθηθείτε. Π.χ. αν είστε ελεύθερος επαγγελματίας και η επωνυμία σας είναι το ονοματεπώνυμό σας, ή αν έχετε κάποιο διακριτικό τίτλο κατωχυρωμένο στην εταιρεία σας, θα πρέπει αντίστοιχα να αναζητήσετε το domain που να ταιριάζει με τις ανάγκες προβολής σας.
Τι πρέπει να προσέξετε όταν επιλέγετε domain name;
Βασικό είναι το όνομα που θα επιλέξετε να είναι εύηχο και να μπορεί εύκολα να απομνημονευθεί. Αν χρησιμοποιείτε κάποιο ελληνικό όνομα ή επωνυμία σκεφτείτε από πριν τον τρόπο γραφής του σε greeklish. Επιλέξτε τον απλό τρόπο γραφής, για παράδειγμα προτιμήστε το georgiou.gr αντί για το gewrgiou.gr. Επίσης καλό είναι να αποφεύγετε τα μακρυά ονόματα, γιατί είναι πιο δύσκολο να τα θυμάται κάποιος, αλλά και γιατί θα σας δημιουργήσουν ακόμα πιο μακρυά email accounts, π.χ. το domain ergastiriosidirokataskevon.gr εκτός του ότι είναι μεγάλο, θα δημιουργήσει ένα ακόμα μεγαλύτερο email όπως το
Πακέτο Φιλοξενίας
Ένα ενεργό πακέτο φιλοξενίας για την ιστοσελίδα σας είναι απαραίτητο για την λειτουργία της ιστοσελίδας. Σε αυτή την περίπτωση η σωστή επιλογή για το είδος της φιλοξενίας εξαρτάται από τις ανάγκες της ιστοσελίδας σας. Ο όγκος των δεδομένων της ιστοσελίδας σας, το μέγεθος της επισκεψιμότητάς της, οι ανάγκες επικοινωνίας είναι σημαντικοί παράγοντες. Μια ιστοσελίδα με μεγάλη επισκεψιμότητα όπως ένα ειδησεογραφικό site χρειάζεται ένα dedicated server, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με πολλούς κωδικούς προϊόντων και μεγάλο αριθμό εγγεγραμμένων χρηστών επίσης, ενώ ένα site προβολής μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του σε ένα πακέτο VM ή Shared Hosting.
Τι πρέπει να προσέξετε όταν επιλέγετε πακέτο φιλοξενίας για την ιστοσελίδα σας;
Το κύριο χαρακτηριστικό που πρέπει να ζητήσετε είναι η αμεσότητα στην επικοινωνία με την εταιρεία στην οποία θα αναθέσετε την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του διακομιστή ή κάποιου δικού σας σφάλματος που απαιτεί επαναφορά, ο χρόνος επικοινωνίας και αποκατάστασης πρέπει να είναι σύντομος. Εταιρείες με έδρα στο εξωτερικό, ή με τμήμα υποστήριξης σε ώρες γραφείου μπορεί να σας προκαλέσει καθυστερήσεις πολλών ωρών, αν όχι ημερών.
Μην εμπιστεύεστε τα πολύ φθηνά πακέτα φιλοξενίας. Συνήθως τέτοιες λύσεις καταλήγουν να είναι ακριβότερες. Σε ένα φθηνό πακέτο φιλοξενίας, ενδέχεται να συγκατοικείτε με πολλές άλλες ιστοσελίδες και να μοιράζεστε άνισα τους πόρους του διακομιστή.
Οι ανάγκες της ιστοσελίδας μας θα ορίσουν τον σχεδιασμό της, όχι οι προτάσεις ενός έτοιμου θέματος.
Κατασκευή Ιστοσελίδας
Θα χρειαστείτε σίγουρα κάποια αξιόπιστη εταιρεία για να αναλάβει να μελετήσει και να σχεδιάσει την ιστοσελίδα σας σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Εκτός από αυτές τις υπηρεσίες όμως, θα πρέπει και να σας κατευθύνει για να πάρετε κάποιες σωστές αποφάσεις.
Τι χρειάζεστε για να ξεκινήσετε την κατασκευή της ιστοσελίδα σας;
Βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσει η κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι να έχετε μια κεντρική ιδέα και ένα στόχο. Αυτά είναι βασικά, καθώς βοηθούν στο να υπάρχει μια βάση επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και developer. Χωρίς να γινόμαστε απόλυτοι, η απουσία ενός στόχου κατά την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, είτε διαιωνίζει την ολοκλήρωση ενός project, είτε το καταδικάζει. Αυτό συμβαίνει διότι όταν κάποιος δεν γνωρίζει τι θέλει, αποφασίζει να πάρει μια κατεύθυνση τη μια στιγμή και μια άλλη κατεύθυνση την άλλη στιγμή, με αποτέλεσμα να ακυρώνει ώρες δουλειάς. Τα πάντα εξαρτώνται από το πόσο συνειδητά ξεκινάτε να κάνετε μια ιστοσελίδα.
Στη συνέχεια χρειάζεται να έχετε την πρώτη ύλη της ιστοσελίδας σας. Αυτή είναι το περιεχόμενό σας, όπως τα κείμενα και οι φωτογραφίες. Μια επένδυση σε επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων, χώρων, μπορεί να ακούγεται λόγω κόστους υπερβολική, αλλά το αποτέλεσμα μπορει να δωσεί τεράστια ώθηση στις πωλήσεις σας. Η λογική "έχω dslr” ή "θα τις βγάλω εγώ τις φωτογραφίες", δεν αρκεί. Ένας επαγγελματίας φωτογράφος θα φροντίσει να καδράρει σωστά, να μην υπερφωτίσει το θέμα του και να κάνει ένα σωρό διορθώσεις σε προγράμματα επεξεργασίας για να σας δώσει φωτογραφίες που να πουλάνε. Αν πάλι το budget είναι περιορισμένο, υπάρχει ένα τεράστιο market online αγοράς stock images που μπορεί με χαμηλότερη τιμή να φέρει αποτελέσματα στην απόδοση της ιστοσελίδας σας.
Κείμενα
Επίσης ουσιώδες στοιχείο σε μια ιστοσελίδα είναι τα κείμενα. Ένα καλογραμμένο κείμενο μπορεί να απογειώσει τον δείκτη απόδοσης της ιστοσελίδας. Ένα πρωτότυπο κείμενο θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα το SEO της ιστοσελίδας. Προτιμήστε ένα καλογραμμένο κείμενο που να δημιουργεί μια οικειότητα στον επισκέπτη της ιστοσελίδας, αλλά ταυτόχρονα προσδίδει κύρος στο brand σας. Αποφύγετε τα ξύλινα κείμενα και τις βαρύγδουπες προτάσεις. Μιλήστε στη γλώσσα του κοινού σας.
Sitemap
Η λειτουργικότητα μιας ιστοσελίδας δεν είναι κάτι που το ανακαλύπτουμε κατά την διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης. Έχοντας το υλικό, πρέπει να το διαχωρίσουμε και να σχεδιάσουμε την σκελετική δομή της ιστοσελίδας. Απο ποιες ενότητες θα αποτελείται και ποιες από αυτές θα ξεδιπλώνονται σε υποενότητες. Ένα πολύ βασικό βήμα που θα κάνει περισσότερο παραγωγική την περίοδο υλοποίησης της ιστοσελίδας.
Design
Το Α και το Ω για μια ιστοσελίδα. Η πρώτη εικόνα είναι αυτή που είτε θα προσελκύσει τον επισκέπτη είτε θα τον διώξει. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να επιλεγούν προσεκτικά για να κρατήσουμε το ενδιαφέρον ένος χρήστη.
Καθαρό Design
Φροντίζουμε να έχουμε μια ξεκάθαρη γραμμή που να μην αποσυντονίζει τον χρήστη. Σωστή ιεραρχία, ευδιακριτες γραμματοσειρές, σωστά ζυγισμένοι τίτλοι και σωστές αποστάσεις. Δεν χρειάζεται να τα πούμε όλα σε μια γραμμή.
Σωστές ΑντιθέσειςΌσο και αν φαίνεται αυτονόητο, παρατηρούμε συχνά σε ιστοσελίδες το φόντο να έχει πολύ χαμηλή αντίθεση με τα κείμενα ή διάφορα γραφικά με αποτέλεσμα να κουράζεται ο χρήστης.
Χρήση έτοιμου template ή όχι;
Η απάντηση εδώ, μπορεί να αυξήσει τις απαιτήσεις σε budget, αλλά καλό είναι όχι. Χρειάζεται όμως πολύ προσοχή στο τι επιλέγετε. Έχει τύχει να μας ζητήσει πελάτης να του αγοράσουμε και να του εγκαταστήσουμε ένα έτοιμο template που τον ενθουσίασε το demo που είδε. Η παγίδα σε αυτό ήταν ότι δημιουργήθηκε λανθασμένα στον πελάτη μας η εντύπωση ότι η επανάληψη ενός όμορφου σχεδίου θα έφερνε και ένα αισθητικά όμορφο αποτέλεσμα στην ιστοσελίδα του πελάτη. Λάθος. H λογική εδώ δεν είναι να φέρουμε την παρουσίαση της επιχείρησής μας στα μέτρα ενός έτοιμου σχεδίου. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να σεβαστείτε αν θέλετε να είναι αποτελεσματική μια ιστοσελίδα.
Οι ανάγκες της ιστοσελίδας μας θα ορίσουν τον σχεδιασμό της, όχι οι προτάσεις ενός έτοιμου θέματος.
Στο διαδίκτυο θα βρείτε πληθώρα σχεδίων, αλλά όσο ωραίο και αν είναι ένα σχέδιο δεν φτάνει. Ο τρόπος που έχει προγραμματιστεί μπορεί να είναι ακατάλληλος. Πολλά έτοιμα θέματα φορτώνουν τόνους κώδικα, προκειμένου να εξυπηρετούν πολλές σχεδιαστικές προτάσεις, και καταλήγουν να είναι αργά και δυσλειτουργικά.
Υπάρχουν στα πιο διαδεδομένα CMS, premium frameworks που δίνουν δυνατότητα ανάπτυξης custom σχεδίων.
Άλλα άρθρα
Newsletter
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!