Κατασκευή Ιστοσελίδας – Τι να προσέξετε
Δημοσιεύθηκε: 20 Ιανουαρίου 2020
Ένα από τα πολλά θέματα που καλούμαστε να εξηγήσουμε στους πελάτες μας πριν αναλάβουμε ένα νέο project, και πολλές φορές χρειάζεται να επιμείνουμε, είναι ότι μια ιστοσελίδα δεν είναι πάντα κάτι που κατασκευάζεται "μια κι έξω", αλλά αποτελεί ένα ουσιώδες και ζωντανό εργαλείο για την προβολή μιας επιχείρησης.
Ο ρόλος της ιστοσελίδας δεν εξυπηρετεί μόνο μια αναγκαία πλέον online παρουσία, αλλά ένα μέσο επικοινωνίας με τους εν δυνάμει καινούριους πελάτες σας, και ένα τέτοιο μέσο πρέπει να είναι ευέλικτό. Το στοίχημα μιας ιστοσελίδας είναι να καταφέρει να εγείρει το ενδιαφέρον των χρηστών, να τους κάνει να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο και εν τέλει να τους μετατρέψει σε πελάτες.
Θα ήταν ψέμα να πούμε εδώ ότι υπάρχει μια μυστική συνταγή επιτυχίας για μια ιστοσελίδα. Διότι πολύ απλά δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Για κάθε ιστοσελίδα καλούμαστε να επιλέξουμε και να συνδυάσουμε ένα πλήθος διαφορετικών στοιχείων και να πετύχουμε ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα, θεωρόντας πάντα την κάθε ιστοσελίδα ως κάτι μοναδικό.
Όπως είχα αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο σχετικό με τους παράγοντες επιτυχίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, εκτός από την λειτουργικότητα – χρηστικότητα του ιστότοπου εξίσου σημαντικό ρόλο έχει το προϊόν, η τιμή, η ταχύτητα απόκρισης και η ευελιξία της κάθε επιχείρησης. Εδώ όμως θα εστιάσουμε σε κάποιους παράγοντες, λιγότερο ή περισσότερο σημαντικούς που αν ληφθούν υπόψιν κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας από το δημιουργικό τμήμα, όσο και στην μετέπειτα διαχείρισή της από εσάς, θα σας βοηθήσουν να τονώσετε την εικόνα σας, να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας και πιθανά να τους μετατρέψετε σε πελάτες.
- 1. Πρώτη Εντύπωση
Η πρώτη εντύπωση ενός επισκέπτη της ιστοσελίδας σας θα δημιουργηθεί κυριολεκτικά σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, από τα πιο “ογκώδη” στοιχεία όπως είναι τα banners. Η σωστή επιλογή των λεκτικών αλλά και των φωτογραφιών που θα κοσμούν την ιστοσελίδα σας είναι πολύ σημαντική, αφού τα banners είναι στην κορυφή του heatmap της ιστοσελίδας σας. - 2. Απλότητα
Ένας σημαντικός παράγοντας στην επικοινωνία είναι η απλότητα. Η πρώτη επαφή με έναν επισκέπτη ενδέχεται να κρατήσει λίγα δευτερόλεπτα, και σε αυτό το λίγο χρόνο δεν είναι σημαντικό να πούμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα, αλλά όσο το δυνατόν πιο ουσιώδη. Καλό είναι στην πρώτη εικόνα να μεταδίδουμε περιεκτικά ένα σαφές μήνυμα που να περιλαμβάνει λίγο – πολύ αυτό το οποίο έφερε τον επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας. Less is more, και ο σκοπός δεν είναι να τα χωρέσουμε όλα μέσα σε μια πρόταση. Η αρχική σελίδα θα πρέπει να έχει πληροφορίες “to the point”, ώστε η πρώτη επαφή με το χρήστη να είναι σαφής και ξεκάθαρη. Ποιοι είστε, τι παρέχετε στους πελάτες σας και τι σας ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές σας είναι ίσως μια καλή αρχή για να συστηθείτε με το κοινό σας. Εστιάστε σε αυτό που είστε καλοί. Μην βομβαρδίζετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας με πολλά δεδομένα. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τους αποσυντονίσετε, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα. - 3. Προτρέψτε τους επισκέπτες σας
Όσο καλή εικόνα και να έχετε δημιουργήσει online μέσα από την ιστοσελίδα σας, είναι πολύ βασικό να υπενθυμίζετε στους επισκέπτες σας να κάνουν μια ενέργεια από τη δική τους πλευρά και να έρθουν σε επικοινωνία μαζί σας. Τα CTA ή αλλιώς Call To Action στοιχεία, θα πρέπει να βρίσκονται σε κάθε ενότητα της ιστοσελίδας σας. Σύνδεσμοι απ’ευθείας τηλεφωνικών κλήσεων ή αποστολής μηνύματος είναι πολύ χρήσιμοι και θα αυξήσουν σημαντικά το ποσοστό μετατροπής (conversion rate). Εδώ όμως θα πρέπει να σημειωθεί ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και η ταχύτητα της απόκρισης καθώς τη στιγμή που ο επισκέπτης διαδρά μέσα από την ιστοσελίδα, είναι “ζεστός”, και ακόμα μια μικρή καθυστέρηση γιγαντώνεται. - 4. Social, social, social
Πολύτιμα όπλα στην διαδικτυακή παρουσία σας είναι τα social media. Google, Facebook, Instagram και Linkedin είναι τα πιο γνωστά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και μπορούν να φέρουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο ρυθμό αναρτήσεων σε αυτά τα μέσα, ώστε να φαίνεται μια σταθερή κινητικότητα. Σκοπός πρέπει να είναι η δημιουργία διαλόγου μεταξύ εσάς και των χρηστών, και όχι μια απλή παράθεση μιας φωτογραφίας ή ενός αρχείου multimedia. Η επιχείρησή σας πρέπει να καταχωρηθεί στους χάρτες της Google, και να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ στο MyBusiness. Είναι πολύ σημαντικό αλλαγές που γίνονται στα στοιχεία μιας επιχείρησης, όπως στοιχεία επικοινωνίας, διεύθυνση κ.α. να ενημερώνονται σε όλες τις πλατφόρμες προκειμένου να υπάρχει μια συνοχή στην εικόνα της επιχείρησης. - 5. Κριτικές
Έχοντας μια λειτουργική ιστοσελίδα, πλαισιωμένη από ενεργές σελίδες στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να δώσουμε το λόγο στους πελάτες μας. Αν έχετε ήδη ένα πελατολόγιο, ή αν ξεκινάτε τώρα ζητήστε από τους πελάτες σας να βαθμολογήσουν τις υπηρεσίες σας σε αυτά τα κανάλια. Οι χρήστες που αναζητούν στο διαδίκτυο για προϊόντα ή υπηρεσίες λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψιν τους τις κριτικές που θα διαβάσουν. Προτρέψτε τους πελάτες σας να σας κάνουν κριτική γράφοντας την εμπειρία τους από τη συνεργασία σας, από την ποιότητα των προϊόντων σας ή της εξυπηρέτησής σας. - 6. Λειτουργία Ιστολογίου
Όπως έγραψα και σε προηγούμενο άρθρο μου σχετικά με τη σημασία του ιστολογίου στη λειτουργία μιας ιστοσελίδας, η ύπαρξη ενός blog εκτός από σημαντικός παράγοντας βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) είναι πολύ σημαντική για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας. Αναρτώντας άρθρα σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σας, δημιουργείτε μεγαλύτερο επαγγελματικό κύρος, και ενδυναμώνετε την εικόνα σας απέναντι στο κοινό σας. Μιλήστε μέσα από το ιστολόγιό σας με τον ίδιο τρόπο που θα μιλούσατε με τους πελάτες σας σε μια επαγγελματική συνάντηση. - 7. Ταχύτητα και ασφάλεια
Ένας από τους σπουδαιότερους παράγοντες για την παραμονή των επισκεπτών στην ιστοσελίδα μας είναι η ταχύτητά της. Σε κανέναν δεν αρέσει μια αργή ιστοσελίδα, γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε έμφαση στην επίδοσή της στο κομμάτι της ταχύτητας. Φροντίζουμε τα γραφικά και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας να είναι συμπιεσμένα και να έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για την λειτουργία της κρυφής μνήμης (cache). Επίσης πολύ σημαντικό είναι να έχουμε ενεργοποιημένο πιστοποιητικό ασφάλειας SSL στο πακέτο φιλοξενίας της ιστοσελίδας μας για να ικανοποιούμε τόσο τους χρήστες, όσο και τις μηχανές αναζήτησης.
Άλλα άρθρα
Newsletter
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!