Skip to main content

Επανασχεδιασμός Ιστοσελίδας - Πότε χρειάζεται


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 24 Φεβρουαρίου 2020

Ποια είναι τα κύρια σημεία που υποδεικνύουν ότι έχει έρθει η στιγμή να σκεφτείτε τον επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας σας

Η ιστοσελίδα είναι ο κορμός της επικοινωνίας σας με τους πιθανούς πελάτες σας στο διαδίκτυο. Όπως συμβαίνει σε ένα κατάστημα με φυσική έδρα στο οποίο μια ανακαίνιση από καιρό σε καιρό μπορεί να ωθήσει τις πωλήσεις του, έτσι και η μια online παρουσία δεν πρέπει να μένει στάσιμη. Ίσως η ανάγκη επανασχεδιασμού να είναι συχνότερη στο διαδίκτυο παρά σε φυσικό κατάστημα. Μια σωστά ιεραρχημένη, λειτουργική, καλαίσθητη ιστοσελίδα και φιλική σε κάθε μέσο προβολής μπορεί ευκολότερα να μετατρέψει τους επισκέπτες σας σε πελάτες.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως δεν υπάρχει κάποιος χρυσος κανόνας ή μια χρονική σταθερά που να υποδηλώνει ότι ήρθε η ώρα για ένα make over της ιστοσελίδας σας, αλλά κάποια σημάδια τα οποία και θα αναλύσω παρακάτω.

Παρωχυμένος Σχεδιασμός

Συνήθως ιστοσελίδες που έχουν σχεδιαστεί σε βάθος μεγαλύτερο της πενταετίας είναι πιθανότερο να χρειάζονται αλλαγή στο σχεδιασμό τους. Πέραν του ότι η τεχνολογία εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πόσω μάλλον σε τόσο μεγάλα διαστήματα, αλλάζουν οι τάσεις στο σχεδιασμό, και στην εμφάνιση, καθώς επίσης και οι συνήθειες και οι απαιτήσεις των χρηστων. Για παράδειγμα υπάρχουν αμέτρητες ιστοσελίδες online σήμερα που δεν έχουν ανανεωθεί από το 2012, εποχή που ακόμα η περιήγηση στο internet γινόταν παραδοσιακά από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και όχι smartphones ή tablets.
Είναι περιττό να αναφέρουμε πως αναλογικά σήμερα η πλοήγηση από μια φορητή συσκευή είναι πιο δημοφιλής από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό μικρών startup εταιρειών που ξεκίνησαν με πολύ χαμηλό budget και δημιούργησαν μια ιστοσελίδα με έτοιμα και συνήθως δωρεάν εργαλεία, έχοντας μια πολύ βασική παρουσία με προοπτική να το αλλάξουν στο μέλλον, χωρίς κάτι τέτοιο να έχει γίνει πράξη αρκετά χρόνια αργότερα.

Εξέλιξη

Είναι πολύ φυσικό, και θεωρείται πολύ υγιές για μια επιχείρηση να εξελίσσεται. Στην πάροδο των ετών, μια επιχείρηση θα ανδρωθεί, δοκιμάζοντας να τροποποιήσει και να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες της, να φτιάξει τις προσφορές της και να διευρύνει το κοινό της. Όλα αυτά σίγουρα θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στην παρουσία της στο διαδίκτυο. Αυτές οι εξελίξεις συνήθως εξελίσσουν την ιστοσελίδα, και οι παράλληλοι αυτοί βίοι, πολλές φορές οδηγούν στην ανάγκη για ένα νέο σχεδιασμό της ιστοσελίδας.

Ανταγωνισμός

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που θα κατευθύνει την θετική ή μη απόφαση για τον επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας μας, είναι η παρακολούθηση του ανταγωνισμού. Βλέποντας τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών μας, αν αναγνωρίζουμε ένα κοινό μοτίβο στην προσέγγισή τους ίσως θα χρειαστεί να προσαρμόσουμε αντίστοιχα κι εμείς τον τρόπο προσέγγισής μας.

Εμπειρία του χρήστη UX

Ίσως το σημαντικότερο κομμάτι στην λειτουργία μιας ιστοσελίδας. Η εμπειρία του χρήστη, είναι ο δείκτης που είτε θα ανεβάσει είτε θα ρίξει το ρυθμό μετατροπής. Η μέθοδος επικοινωνίας μιας επιχείρησης από το branding μέχρι την διαδικτύακή της προβολή πρέπει να χτίζεται κατάλληλα για να προσφέρει στο δικό της κοινό μια ξεχωριστή εμπειρία. Στο κομμάτι της ιστοσελίδας, η χρηστικότητα παίζει τον κύριο ρόλο. Ένας ξεκάθαρος σχεδιασμός προσφέρει ευκολία στο χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει γρήγορα, ένα καλογραμμένο κείμενο τον παρακινεί να εμπιστευτεί την ιστοσελίδα και αυτό αυξάνει την πιθανότητα μετατροπής του σε πελάτη. Μια αργή σε ταχύτητα ιστοσελίδα, ένα περίπλοκο μενού κι ένα φτωχό περιεχόμενο, θα οδηγήσουν το χρήστη στην εγκατάλειψη της ιστοσελίδας.

Ευελιξία

Άλλος ένας παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε μια απόφαση επανασχεδιασμού της ιστοσελίδας σας είναι η έλλειψη ευελιξίας της. Όσο εξελίσσεται η επικοινωνία στο διαδίκτυο, πληθαίνουν τα διαθέσιμα εργαλεία. Παράθυρα για άμεση επικοινωνία, call to action, social shares, και πολλά άλλα έγιναν σχετικά δημοφιλή τα τελευταία χρόνια. Πόσο κατάλληλα σχεδιασμένη είναι όμως μια ιστοσελίδα, για να μπορεί να προσαρμοστεί με αυτά τα νέα εργαλεία;

Όλοι οι παραπάνω είναι βασικοί δείκτες που μπορούν να δώσουν μια κατεύθυνση ως προς το αν χρειάζεται μια ιστοσελίδα επανασχεδιασμό. Ο κύριος όμως δείκτης είναι το αποτέλεσμα που φέρνει σε μια επιχείρηση. Σε αρκετές περιπτώσεις σελίδες που έχουν παραμείνει σχεδιαστικά σε αρχικά επίπεδα, δουλεύουν ίσως λόγω μοναδικότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών, μιας καλής φήμης της επιχείρησης, ή γιατί απλά δουλεύει καλά με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Για να αποφασίσετε αν η ιστοσελίδα σας χρειάζεται να επανασχεδιαστεί, ξεκινήστε μετρώντας την αποτελεσματικότητά της μέσα από το ρυθμό μετατροπής (conversion rate), και στη συνέχεια δείτε άν κάποιος ή κάποιοι από τους παραπάνω παράγοντες που αναφέραμε σας κρατάει πίσω.

Newsletter

Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα σας. Δεν μοιραζόμαστε με κανέναν τα στοιχεία σας και μισούμε το spam. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πολιτική απορρήτου μας