Skip to main content

Social Media Ένα πολύτιμο εργαλείο για μια ιστοσελίδα


Αρθρογραφία: Αντώνης Παυλίδης
Δημοσιεύθηκε: 10 Φεβρουαρίου 2020

Έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα. Θέλοντας και μη, ούτε λίγο ούτε πολύ, όλοι μας διατηρούμε - αν όχι σε όλα - σε κάποια από τα κοινωνικά δίκτυα λογαριασμούς που παρακολουθούμε καθημερινά, και στα οποία αφιερώνουμε συνήθως ένα σεβαστό χρόνο είτε τον διαθέτουμε είτε όχι. Με σχεδόν το μισό πληθυσμό της γής να διαθέτει λογαριαμούς σε κοινωνικά δίκτυα και να ακολουθούν εταιρείες μέσα από τις επαγγελματικές σελίδες τους σε αυτά, η απουσία κάθε εταιρείας που δρασηριοποιείται στο διαδίκτυο μέσα από μια ιστοσελίδα, από τα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί οδυνηρό σφάλμα. Πλέον τα κοινωνικά δίκτυα είναι απαραίτητα εργαλεία για την γρήγορη προβολή και την εδραίωση του brand της κάθε σύγχρονης επιχείρησης.

Το συνηθισμένο πρόβλημα εδώ είναι ότι μικρές εταιρείες έχοντας μια τελείως λανθασμένη πληροφόρηση πάνω στον τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων ως μέσων προβολής λειτουργούν για λόγους εξοικονόμησης χρημάτων μέσα σε ένα στενό περιβάλλον φίλων και συγγενών που καθαρά για λόγους στήριξης ακολουθούν ένα προφίλ. Ώς ένα πρώιμο στάδιο δημιουργίας μιας εταιρικής σελίδας σε ένα κοινωνικό δίκτυο αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Δημιουργέιται μια βάση εικονικών μεν ακολούθων, μέσα από τους οποίους μπορεί να φτάσουμε σε νέους και πιθανά περισσότερο στοχευμένους ακόλουθους δε. Προκειμένου τα εργαλεία αυτά να αρχίσουν να αποδίδουν χρειάζεται να γίνουν συντονισμένα κάποιες ενέργειες από εξειδικευμένους επαγγελματίες στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης.

Σε κάθε περίπτωση ένας στρατηγικός σχεδιασμός ξεκινάει από ένα μέσο, το οποίο επιλέγεται ανάλογα με το αντικείμενο προβολής και το στοχευμένο κοινό της κάθε εταιρείας. Αυτό σημαίνει πως ανάλογα το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε, το οποίο ορίζεται ηλικιακά, γεωγραφικά αλλά και βάσει προτιμήσεων, καθώς επίσης και ο τύπος του περιεχομένου που θέλετε να προωθήσετε όπως για παράδειγμα πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών, εγγραφές σε mail lists ή άμεση επικοινωνία για παροχή υπηρεσίας, τότε πρέπει να επιλέξετε και το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο.

Μερικά από τα πιο δημοφιλή κοινωνικα δίκτυα είναι τα facebook, youtube, Instagram, linkedin, Twitter και Pinterest.

Πώς να κάνετε τη σωστή επιλογή κοινωνικού δικτύου για την προώθησή σας;

Καταρχήν ξεκινάμε θέτοντας δύο πολύ απλές ερωτήσεις:

  • Ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιεί περισσότερο το κοινό στο οποίο στοχεύουμε;
  • Ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές μας;

Απαντώντας σε αυτές τις 2 ερωτήσεις, έχουμε μια πρώτη καλή προσέγγιση στην επιλογή των αποτελεσματικότερων κοινωνικών δικτύων για το σκοπό που τα χρειαζόμαστε.

Ο επόμενος παράγοντας που θα καθορίσει την επιλογή μας είναι ο τύπος του περιεχομένου που θα δημιουργήσουμε και θα δημοσιεύσουμε. Ο επιλεγμένος τύπος περιεχομένου αφού επιλεγεί σύμφωνα με τις ανάγκες προβολής μας, σίγουρα θα καθορίσει ποιο θα είναι το μέσο προβολής.

Αν στοχεύετε στην αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας ιδανικό είναι το facebook το οποίο έχει περισσότερο από 2 δισεκατομύρια ενεργούς χρήστες και χαμηλότερο κόστος διαφήμισης συγκριτικά με τα Google Adwords. Επίσης στα θετικά του facebook είναι η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με το κοινό σας και το χτίσιμο μιας σχέσης με αυτό. Η ευκολία στη διαχείρισή του και η δημοφιλία του έχει οδηγήσει μικρές επιχειρήσεις στο να βασίζουν την διαδικτυακή τους παρουσία αποκλειστικά σε αυτό.

Ένας τύπος περιεχομένου που απευθύνεται σε κοινό B2B (business to business) όπως για παράδειγμα εταιρικά νέα, οικονομικές αναφορές, παρουσιάσεις αποδίδει καλύτερα όταν δημοσιεύεται σε επαγγελματικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Linkedin, το Twitter ή το SlideShare.

Αν το περιεχόμενο που μπορεί να αποδώσει καλύτερα για εσάς είναι μορφής βίντεο, τότε τα ιδανικότερα κανάλια προβολής είναι αρχικά το YouTube. Αν το κοινό στο οποίο στοχεύει το περιεχόμενό σας είναι νεότερο σε ηλικία και αν το βίντεο είναι μικρής διάρκειας, το Instagram είναι το ιδανικό μέσο για την προώθηση του.

Σε κάθε ένα από τα παραπάνω παραδείγματα, εκτός από μια προσέγγιση καθαρά οργανική, μια σωστά σχεδιασμένη διαφημιστική προβολή μπορεί να δημιουργήσει αντίστοιχα μεγάλη απόδοση.

Newsletter

Βρίσκετε ενδιαφέροντα τα άρθρα μας;
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα σας. Δεν μοιραζόμαστε με κανέναν τα στοιχεία σας και μισούμε το spam. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πολιτική απορρήτου μας