Τα dos & donts πριν αποφασίσετε να διαφημιστείτε online
Δημοσιεύθηκε: 17 Οκτωβρίου 2023
Ένας μεγάλος πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες μιας ιστοσελίδας και ίσως ο μεγαλύτερος, είναι το πως θα την κάνουν να φέρει έσοδα. Η απλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι η επισκεψιμότητα, η οποία όμως απαιτεί πολύ μεγάλο κόπο ή κόστος.
Πριν συνεχίσω, καθώς το άρθρο περιστρέφεται γύρω από την πραγματική αξία της διαφήμισης, ότι στην Dazzlink δεν παρέχουμε τέτοια υπηρεσία, τουλάχιστον προς το παρόν. Σκοπός του άρθρού είναι μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο πελάτες του δικού μας αντικειμένου (κατασκευή ιστοσελίδων) αντιμετωπίζουν την αξία της διαφήμισης.
Δεν θα πούμε ψέμματα εδώ, ο πιο σίγουρος τρόπος να αυξηθεί η επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα, είναι η διαφήμιση, η οποία ανάλογα με το αντικείμενο (προϊόν / υπηρεσία) και τον ανταγωνισμό που έχει διαμορφώνει το κόστος.
Και αυτό είναι το σημείο που πρέπει να προσέχουν όλοι γιατί βρίσκονται και οι περισσότερες παγίδες. Η Online διαφήμιση είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο που απαιτεί τεράστια εμπειρία και πολλές ώρες παρακολούθησης, μετατροπής και βελτιστοποίησης μιας καμπάνιας προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το ROI (return of investment). Στην ουσία, ο απώτερος σκοπός μιας επιτυχημένης καμπάνιας είναι η επιστροφή της δαπάνης πολλαπλάσια μέσα από μια υψηλή αναλογία μετατροπών (conversion rate).
Η πληθώρα πληροφοριών που βρίσκεται στο διαδίκτυο, όπως επίσης και η διαθεσιμότητα πολλών εργαλείων πολλές φορές ξεγελούν, και δίνουν μια υποτιμημένη αξία στην online διαφήμιση.
Μεγάλη σημασία έχει να αντιληφθεί κανείς την αξία μιας σωστής διαφήμισης από μια έμπειρη ομάδα.
Τι είναι καλό να αποφεύγουμε;
- Μείωση κόστους διαφήμισης
Ο κάτοχος μιας ιστοσελίδας εύκολα θα μπει στη λογική του να τρέξει μόνος του μια καμπάνια, αφού όλα τα εργαλεία είναι δωρεάν διαθέσιμα online. Αν κιόλας δει την προσφορά της Google για το Χ ποσό που κάνει δώρο άπαξ για διαφήμιση, αρχίζει να σκέφτεται την εξοικονόμηση της αμοιβής του διαφημιστή.
Αυτό είναι ένα λάθος που θα φανεί μακροπρόθεσμα. Αν δεν υπάρχει η γνώση, τότε το αποτέλεσμα μιας καμπάνιας ακόμα και αν δεν είναι ζημιογόνο (πράγμα σπάνιο) σίγουρα δεν φέρνει ούτε το επιθυμητό αλλά ούτε και το maximum των δυνατοτήτων της.
Πολλές φορές ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, διστάζουν να ενσωματώσουν το κόστος της αμοιβής του διαφημιστή ως δυσανάλογο του κόστους της καμπάνιας ή υψηλό για να καταβάλλεται σε μηνιαία βάση.
Το πρόβλημα εδώ όπως ανέφερα και νωρίτερα είναι ότι υποτιμάται η αξία της διαφήμισης. Όταν ένας επαγγελματίας διαφημιστής αυξήσει τις πωλήσεις της ιστοσελίδας μέσα από μια σωστά διαμορφωμένη διαφημιστική καμπάνια αυτό είναι μια υπηρεσία που έχει μεγάλη αξία.
- Οι διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι μια διαδικασία one-off
Το ότι μια καμπάνια έχει μπει σε ένα δρόμο και αποδίδει, δεν σημαίνει ότι δεν χρήζει παρακολούθησης και βελτίωσης. Το κόστος ανά κλικ (cpc) μιας διαφήμισης μπορεί να αυξάνεται λόγω ανταγωνισμού και ξαφνικά η καμπάνια μιας ιστοσελίδας να πάψει να εμφανίζεται. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να λάβουμε υπόψιν τα trends στην συμπεριφορά του κοινού, τα οποία ενδέχεται να χρειαστεί μια καμπάνια να αλλάξει τρόπο προσέγγισης προς το κοινό της. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει πάντα μια εποπτεία από έναν εξειδικευμένο διαφημιστή.
- Οι εταιρείες που τα κάνουν όλα
Χωρίς να προσπαθήσω να αφορίσω κανέναν επαγγελματία, σίγουρα υπάρχουν εταιρείες που τα κάνουν όλα σωστά. Αλλά υπάρχουν εταιρείες που αναλαμβάνουν τα πάντα, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, το οποίο είναι ένα καμπανάκι για την έλλειψη εξειδίκευσης.
Διαφήμιση, seo, social media, μακέτες, ιστοσελίδες, λογισμικά κ.α., δεν μπορεί πια να τα κάνει μια εταιρεία, ή αν τα κάνει δεν μπορεί να είναι σε χαμηλή τιμή.
Η απαιτούμενη εξειδίκευση πλέον σε κάθε παρακλάδι της ανάπτυξης ιστοσελίδων είναι μεγάλη. Γνώσεις προγραμματισμού, marketing, γραφιστικής, κειμενογράφησης, διαχείρισης συστημάτων, είναι ίσως τα πιο βασικά. Και σίγουρα οι άνθρωποι που έχουν εξειδικευτεί και γνωρίζουν πως να φέρουν αποτέλεσμα χρεώνουν τις υπηρεσίες τους ανάλογα.
Τι πρέπει να προσέχουμε;
Μεγάλη σημασία έχει να αντιληφθεί κανείς την αξία μιας σωστής διαφήμισης από μια έμπειρη ομάδα. Η επιλογή του μέσου (google, facebook, tiktok, Instagram), η σωστή μέτρηση και η εξαγωγή αναφορών όπως π.χ. τα google analytics, η σωστή ανάγνωση της αγοράς για σωστή στόχευση, είναι κάποια κεφάλαια της διαφήμισης τα οποία απαιτούν τεράστια γνώση και μπορούν να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Το δύσκολο σε αυτό το κομμάτι, είναι να επιλέξετε τον κατάλληλο επαγγελματία, να τον αξιολογήσετε και να τον αξιοποιήσετε σωστά. Ίσως να μην γίνει με την πρώτη επαφή, ίσως να σας τύχει μια κακή επιλογή, είναι σημαντικό όμως για να πετύχετε το στόχο σας, να βρείτε έναν συνεργάτη που να είναι σε θέση να φέρει εις πέρας τους στόχους της επιχείρησής σας.
Άλλα άρθρα
Newsletter
Κάντε εγγραφή παρακάτω.
Στέλνουμε 1 μήνυμα κάθε Δευτέρα!